2010-11-27
 23:17:36

Min graviditet

När du fick veta att du var gravid


hade du ett seriöst förhållande?
 Absolut! Jag och K hade varit tsm i närmare 6 år.
vad kände du när du fick veta att du var gravid? Jag blev glad, rädd, orolig och helt överlycklig!

vad sa din partner? Han kunde inte riktigt ta in det till en början, han blev nog lika chockad som jag.

vad tänkte du om allt? hur går vi vidare med det här? Klarar vi det här nu?
hade du det på känn och hade du några tecken på att du var gravid? Väntade in mensen som jag trodde var på g hade jätteont i brösten och kände på mig att jag förmodligen var gravid så jag testade och det visade sig att min känsla stämde.

vad sa dina föräldrar? Att dom alltid står bakom oss och stöttar oss. Självklart blev dom glada också!

vad tyckte dina vänner? Att det ska bli roligt! En av mina bästa vänner fick lov att smälta nyheten i några dagar innan hon kunde säga hur glad även hon var :)

varför valde du att ha kvar barnet? För att vi hela tiden visste att tiden var rätt och vi har så himla bra stöd!

Under graviditeten

hur mådde/mår du? 
Har mått och mår väldigt bra! Brösten har jag haft ont i under hela graviditeten och även varit mycket kissnödig. Första månaderna var jag även väldigt trött och kände mig nästan som bakis emellanåt. Men aldrig några större symptom så som illamående eller foglossningar. Det är först nu som jag känner att det är tungt och börjar få lite krämpor. 

hur mycket har du gått upp? 10 kg

vilket kön tror du det blir? jag har absolut inte en susning, ska bli super spännande

hade du helst velat ha en pojke eller en flicka? spelar absolut ingen roll!

har du börjat handla till ditt barn? Ja, allt är i princip klart!

hur mår du nu under din graviditet? bra , men det börjar bli tungt och ryggen, höfterna och fötterna börjar kännas av mer och mer.

vad längtar du mest efter? att få hålla vårt mirakel!

hur deltar din partner i graviditeten? han har läst lite faktaböcker, han var med på föräldrautbildningen och han är supersöt med magen! Pratar, klappar och säger att jag ska hälsa magen om vi pratar i telefon. Han är redan en toppen pappa!


K

längtar som tusan :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: